Recordaantal leads op event
Doordachte analyse leidt tot gebruiksvriendelijkheid en snelheid
Voor gebruik op evenementen of beurzen hebben we voor een internationale klant een mobiele lead management tool uitgewerkt en ontwikkeld, wat een verdubbeling van de verzamelde leads met zich meebracht. De verkoopcijfers waren op Belgisch niveau ongeëvenaard.
Reeds in 2011, zes maanden na de introductie van de Apple iPad, stond Web Industry met een mobiele app op beurzen. Veel exposanten werkten nog met pen en papier, maar de efficiëntie was daarbij ver te zoeken. Op het einde van de beursdag dienden alle gegevens manueel op computer overgenomen te worden, waarna deze via de normale verwerking tot bij de verkopers kwamen… een omslachtig proces met veel overbodig werk en tijdverlies tot gevolg.
Bij de studie werd bekeken wat de klant precies wou bereiken:
- De gegevens dienden op een vlotte manier en nauwkeurig verzameld te worden.
- De bezoeker diende voor zijn/haar bezoek bedankt te worden.
- De gegevens dienden geautomatiseerd tot bij de verkoper te geraken.
- De applicatie diende te kunnen werken zonder internet.
- De applicatie moest gebruiksvriendelijk en vlot werken voor informanten en hostessen.
De applicatie die Web Industry voorstelde en tevens binnenshuis ontwikkelde, voldeed aan elk van deze punten. Een korte training zorgde ervoor dat iedereen vlot met de (toen nieuwe) Apple iPad overweg kon.
Door een interne studie van het eigenlijke gebruik van de applicatie konden we de werking ervan optimaliseren, zodat gebruiksvriendelijkheid en snelheid optimaal waren. Op de beursvloer vertaalde zich dit in een recordcijfer aan verzamelde lead-gegevens en het concept werd internationaal voor buitenlandse beurzen binnen dit bedrijf overgenomen. Bezoekers konden tevens van A tot Z met al hun vragen terecht bij de informant, dewelke alle technische informatie en specificaties van onze klant haar producten binnen de app had staan.
Na bezoek aan de beurs werden de gegevens van de klant op basis van woon- of werkplaats aan de juiste verkoper in de buurt bezorgt en de bezoeker werd via geautomatiseerde SMS vriendelijk bedankt voor zijn/haar bezoek.
Deze mobiele applicatie voor beurzen was een schot in de roos. Het verhoogde niet enkel de efficiëntie, maar zorgde voor betere verkoopcijfers en reduceerde additioneel administratief werk tot nul.