Verkoopsvoorwaarden

Goede afspraken maken goede vrienden

Een lange tekst met algemene verkoopsvoorwaarden is niet echt een toonbeeld van efficiëntie, maar spijtig genoeg moeten we ons soms ook neerleggen bij het legale aspect van het ondernemen en verkoopsvoorwaarden maken daar deel van uit, of liever: moeten daar deel van uitmaken.
Naar onze mening is deze tekst vrij standaard binnen onze sector en redelijk goed leesbaar voor de leek, maar in geval van vragen en/of opmerkingen, geef ons gerust een seintje.

Artikel I. Algemene beschrijving van de diensten

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op de producten en diensten die Web Industry aanbiedt aan haar klanten. Voor optionele of specifieke diensten aangeboden door Web Industry kunnen specifieke voorwaarden gelden, die afwijken van de algemene voorwaarden.

Door de diensten van Web Industry te aanvaarden, aanvaardt de klant uitdrukkelijk dat deze algemene voorwaarden, alsook de factuurvoorwaarden van toepassing zijn op zijn relatie met Web Industry en ziet hij af van zijn eigen algemene en bijzondere voorwaarden, zelfs indien daarin bepaald wordt dat alleen zij van toepassing zijn.

De verschillende diensten van Web Industry omvatten onder meer de hosting van sites, de registratie van domeinnamen, de creatie van websites en/of (mobiele) toepassingen al dan niet onder licentievorm, de creatie van database gestuurde informatieplatvormen & alle andere mogelijke internet- en/of mobiele applicaties.

Deze diensten staan beschreven op de site www.webindustry.be, in de handleiding voor de installatie, die in voorafgaandelijke overeenkomst met de klant al dan niet ter beschikking wordt gesteld door Web Industry, of in de offerte voorafgaand aan de uitvoering van de diensten.

Correspondentie gericht aan Web Industry moet steeds gestuurd worden naar het volgende adres: Kerkstraat 47, 9070 Destelbergen.

Artikel II. Prijzen

1. Wijziging van de tarieven

Web Industry behoudt zich het recht voor haar tarieven op elk moment te wijzigen. Indien de tarieven worden verlaagd, gaat deze verlaging in op het moment van de wijziging. Indien de tarieven worden verhoogd, wordt de klant hiervan op de hoogte gebracht op elke manier die door Web Industry geschikt geacht wordt. De klant die deze nieuwe tarieven niet aanvaardt, kan zijn contract opzeggen overeenkomstig artikel XIII.2 van deze voorwaarden.

2. Betalingswijzen en facturering

Alle facturen dienen vooraf te worden betaald aan Web Industry.

3. Betalingswijze

De klant verbindt zich ertoe de diensten van Web Industry te betalen via kredietkaart, domiciliëring of overschrijving. Aan het begin van de periode die het contract bestrijkt, betaalt de klant een bedrag dat gelijk is aan het tarief voor de duur van het gekozen contract. De daaropvolgende voorafbetalingen gelden voor periodes die ten minste gelijk zijn aan de beginperiode.

Elke factuur is contant betaalbaar op rekeningnummer IBAN BE02 0016 0516 0040 en dit uitdrukkelijk binnen de 15 dagen na factuurdatum.

In geval van laattijdige betaling zal de schuldenaar naast moratoire intresten een vergoeding verschuldigd zijn van 10% op de hoofdsom ter dekking van de buitengerechtelijke invorderingskosten veroorzaakt door de niet-betaling, onverminderd het recht van Web Industry BVBA om een vergoeding te vorderen voor de gerechtelijke invorderingskosten veroorzaakt door de niet-betaling en onverminderd het recht van Web Industry BVBA om een vergoeding te vorderen voor andere schadeposten die niet louter veroorzaakt zijn door de niet-betaling

Door de diensten van Web Industry te aanvaarden, aanvaardt de klant uitdrukkelijk dat deze algemene voorwaarden, alsook de factuurvoorwaarden, van toepassing zijn op de relatie met Web Industry en ziet hij af van zijn eigen algemene en bijzondere voorwaarden, zelfs indien daarin bepaald wordt dat alleen zij van toepassing zijn.

Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van het verschuldigde bedrag op de vervaldag, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, het factuurbedrag verhoogd met een intrest van 1% per maand. Klachten worden slechts aanvaard indien zij per aangetekend schrijven worden bekendgemaakt binnen de 8 dagen na factuurdatum
De herroeping van een betaling via domiciliëring of kredietkaart kan in geen enkel geval beschouwd worden als een opzegging van het contract.

4. Facturering

De facturen van Web Industry worden per e-mail, of op aanvraag per post, verzonden aan klanten die diensten van Web Industry gebruiken.

5. Telecommunicatiedienst voor toegang tot de toegangspunten van Web Industry

De klant is verantwoordelijk voor het licentie bij een telecommunicatieoperator op de diensten die nodig zijn om een verbinding te maken op de toegangspunten ("POP"= Points Of Presence) van Web Industry.

Artikel III. Voorwaarden voor toegang tot de diensten

Door een wachtwoord en een toegangscode ("login") te verschaffen, geeft Web Industry de klant toestemming zich aan te sluiten op haar internettoegangsdiensten. De klant verklaart kennis te hebben over de werking van de diensten en van het internet en de geldende regels voor gebruik op het internet te aanvaarden.
Het recht op aansluiting geldt uitsluitend voor de persoon van de klant. Als de klant een rechtspersoon is, hebben uitsluitend zijn werknemers en aangestelden het recht om zich aan te sluiten. In alle gevallen verbindt de klant zich ertoe deze algemene voorwaarden te doen respecteren door elke gebruiker die gebruik maakt van zijn recht op toegang.
Het contract kan niet worden overgedragen of afgestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Web Industry.
Bij niet-betaling van de facturen door een minderjarige klant zijn diens ouders of voogd verantwoordelijk.
De maximum bewaringscapaciteit door de servers van de e-mail berichten van de klant bedraagt 50 MB. Indien deze maximum capaciteit overschreden wordt, zullen nieuwe e-mails van en naar de klant niet op de servers worden aanvaard. Een e-mail mag niet groter zijn dan 16 MB. Indien de 16 MB wordt overschreden, zal de e-mail niet verzonden worden. Niet geopende e-mails zullen op de servers bewaard worden gedurende maximum 90 dagen.

Artikel IV. Gedragscode voor de klanten

In het kader van de internettoegangsdiensten waarop hij zich heeft geabonneerd, kan de klant de databanken raadplegen die beschikbaar zijn op het internet en waarvoor hij het recht op toegang heeft gekregen, communiceren via e-mail, discussieforums en 'chats', de diensten gebruiken die algemeen beschikbaar zijn op het internet. Het is verboden de diensten van Web Industry te gebruiken voor andere dan de toegestane doeleinden, met name:
De klant verbindt zich ertoe steeds de geldende wetgeving te respecteren als hij gegevens verzendt via de diensten van Web Industry. Het is verboden gegevens te verzenden, die onder andere maar niet uitsluitend, onwettig, onjuist, obsceen of beledigend zijn, die de openbare orde en/of de goede zeden schenden, die een aantasting zijn van het privé-leven van de gebruikers of aanzetten tot rassenhaat en xenofobie.

De klant verbindt zich ertoe de intellectuele rechten, waaronder de auteursrechten, van derden en van Web Industry te respecteren. De klant zal het systeem van Web Industry of enig ander systeem niet trachten te kraken ("hacken"). De klant verbindt zich ertoe de gedragscode van de ISPA te respecteren, met name de clausules die betrekking hebben op het correcte gebruik van het internet.
Het is verboden de diensten van Web Industry te gebruiken voor:
Computerfraude of pogingen daartoe;
Schending van de vertrouwelijkheid, aantasting van de integriteit en de beschikbaarheid van informaticasystemen en de gegevens die zijn opgeslagen, verwerkt of verzonden door deze systemen, of pogingen daartoe;
Het actief of passief in gevaar brengen van het gebruik of de capaciteit van de diensten voor andere gebruikers, met name door grote hoeveelheden ongerechtvaardigd verkeer te genereren (" flooding ", " spamming ") of pogingen daartoe te ondernemen.
Door een contract te nemen met betrekking tot de diensten van Web Industry verbindt de klant zich ertoe zich te houden aan de nettiquette en aan de regels van goed gedrag ('acceptable use policies') die gelden op de netwerken waartoe hij toegang krijgt via Web Industry.
Web Industry vraagt haar klanten alle ongeoorloofde informatie die toegankelijk is vanaf haar netwerk te melden, zodat Web Industry de nodige en gepaste maatregelen kan treffen om deze informatie te verwijderen of ontoegankelijk te maken. Klanten die informatie ontdekken die volgens hen ongeoorloofd is, kunnen dat ook rechtstreeks via e-mail melden aan Web Industry op het volgende adres abuse@webindustry.be of aan het centrale contactpunt van de gerechtelijke politie op het volgende adres contact@gpj.be.
Web Industry kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor het gedrag, wettig of onwettig, van klanten of derden, die al dan niet met behulp van haar diensten handelen.

Artikel V. Privé-leven en vertrouwelijkheid

Web Industry neemt geen kennis van de gegevens die niet voor Web Industry zijn bestemd en gegevens die de klant (bijvoorbeeld via e-mail, discussieforums of websites met beperkte toegang) via haar diensten toevertrouwt aan het internet of van de gegevens die direct voortvloeien uit het gebruik van het internet door de klant, behalve in de volgende gevallen:
Als de kennisname van gegevens noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de dienst of voor de goede werking van het netwerk (bijvoorbeeld (1) met het oog op de uitgifte, de inning en de verificatie van facturen, (2) in het kader van de contractuele verhouding met de klant, of (3) met het oog op het goede beheer van het computersysteem).
Indien Web Industry redenen heeft om te geloven dat deze informatie betrekking heeft op onwettige of niet toegelaten activiteiten, of als een derde meent dat deze informatie inbreuk maakt op een van zijn rechten.
De klant verplicht zich ertoe het vertrouwelijke en geheime karakter van zijn wachtwoord en toegangscode te bewaren en deze niet door te geven aan derden. Elk gebruik van de identificatiemiddelen valt uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van de klant. Als het wachtwoord of de toegangscode van de klant verloren gaat, gestolen wordt of frauduleus wordt gebruikt, dient de klant deze te wijzigen met behulp van de hulpmiddelen die Web Industry hiervoor ter beschikking stelt, ofwel Web Industry op de kortst mogelijke termijn hiervan op de hoogte te brengen. Een dergelijke mededeling dient te worden bevestigd in een aangetekende brief. De verantwoordelijkheid van de klant vervalt pas op de werkdag die volgt op de dag waarop Web Industry deze aangetekende brief ontvangt.
De gegevens met een persoonlijk karakter met betrekking tot de klanten zijn opgenomen in de databanken van Web Industry en worden verwerkt:
Met het oog op het klantenbeheer (bijvoorbeeld voor de uitgifte, inning en verificatie van facturen, voor de uitwisseling van correspondentie in het kader van de contractuele relatie met de klant en bij geschillen);
Met het oog op de uitvoering van het contract;
Met het oog op de realisatie van informatieve activiteiten of de promotie van de producten en diensten van Web Industry. De klant die geen mededelingen wenst te ontvangen van Web Industry of in het kader van direct marketing activiteiten, kan op elk moment aan Web Industry vragen om gratis te worden opgenomen op de lijst die voor dat doel in het leven is geroepen.
De klant kan door Web Industry gratis worden geïnformeerd over de gegevens met een persoonlijk karakter die betrekking op hem hebben, door een schriftelijk verzoek, gedateerd en ondertekend, te richten aan de klantendienst van Web Industry en in voorkomende gevallen vragen om onjuiste, onvolledige of niet-pertinente gegevens recht te zetten.
Wanneer er verandering komt in de administratieve gegevens van de klant, zal deze Web Industry daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen. Bij gebreke hieraan heeft Web Industry het recht om het contract onmiddellijk en automatisch te beëindigen, zonder voorafgaande ingebrekestelling noch gerechtelijke tussenkomst.

Artikel VI. Verantwoordelijkheid van de klant

1. Alleen de klant is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn website en/of (mobiele) toepassing, voor de informatie die hij ingeeft in de discussieforums en voor de manier waarop hij gebruik maakt van de diensten van Web Industry in het algemeen. De klant vrijwaart Web Industry van alle vorderingen, aanspraken of opeisingen van derden die een schending van hun rechten aanvoeren omwille van de website van de klant, de informatie die de klant ingeeft in discussieforums of in zijn website, omwille van het gebruik dat de klant maakt van de diensten van Web Industry in het algemeen, of ten gevolge van maatregelen genomen door Web Industry om een einde te maken aan deze aangevoerde schending.

2. Alleen de klant is verantwoordelijk voor elke schade, direct of indirect, materieel of immaterieel, veroorzaakt door hemzelf of een van zijn aangestelden, aan Web Industry of aan derden. De klant verbindt zich ertoe Web Industry te vergoeden voor elk verzoek, elke aanspraak of veroordeling tot schadeloosstelling, waarvan Web Industry het voorwerp zal zijn ten gevolge van de niet-naleving van de contractuele bepalingen of deze voorwaarden of van het gedrag of de berichten die de klant en/of een van zijn aangestelden zal hebben verspreid op het internet.

3. De klant verklaart over alle nodige toelatingen te beschikken voor de inhoud die hij verspreidt via zijn website en/of (mobiele) toepassing of die hij ingeeft in de discussieforums, en dit voor de hele wereld en voor de gehele duur van de verspreiding of de invoeging. Hij verklaart de geldende wettelijke bepalingen te respecteren.

Artikel VII. Beperking van de verantwoordelijkheid van Web Industry

1. Web Industry is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de website en/of (mobiele) toepassing van de klant, voor de integriteit van de opgeslagen gegevens op haar servers, noch voor de inhoud van de mededelingen gericht aan of afkomstig van de klant, tenzij deze mededelingen afkomstig zijn van Web Industry.

2. Web Industry verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de klanten toegang te verschaffen tot haar diensten. Web Industry garandeert echter noch uitdrukkelijk, noch impliciet dat de capaciteit van de dienst zal voldoen aan de verwachtingen of aan de behoeften van de klanten, tenzij een bepaling in een toepasselijke Service Level Agreement anders luidt. Web Industry neemt geen enkele verantwoordelijkheid wat betreft de telecommunicatiemiddelen die de klant gebruikt om zich aan te sluiten op de toegangspunten (" POP " = Points Of Presence) van Web Industry.

3. Web Industry garandeert niet en is niet verantwoordelijk voor de aangeboden diensten of voor de informatie die via haar tussenkomst worden verspreid, of voor het gebruik dat wordt gemaakt van haar diensten. Web Industry is niet verantwoordelijk voor de transacties die tot stand komen tussen de klant en een derde. Web Industry is in geen enkel geval partij in een overeenkomst die wordt afgesloten tussen de klant en een derde, tenzij anders is bepaald.

4. De Klant aanvaardt dat Web Industry niet aansprakelijk is voor het wissen of niet-ontvangen van e-mail berichten of enige andere informatie of het gebrek om e-mail berichten of enige andere informatie te bewaren.

5. Behalve in het geval van opzet of zware fout kan Web Industry niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, beschadiging, vergissingen , onderbrekingen, nalatigheden, diefstal of vernietiging van gegevens die zich kunnen voordoen tijdens de levering van haar diensten.

6. In het geval dat Web Industry aansprakelijk zou worden gesteld, is die aansprakelijkheid in ieder geval beperkt tot het herstellen van de directe schade, op voorwaarde dat deze is bewezen. Het bedrag van een eventuele schadevergoeding kan niet hoger zijn dan het bedrag dat gelijk is aan de laatste drie maanden licentiesgeld betaald door de klant, waarbij elke andere schadevergoeding is uitgesloten.

7. De klant is als enige verantwoordelijk voor elke verzending van vertrouwelijke gegevens, uitgevoerd door middel van de diensten van Web Industry.

8. De klant neemt alle nodige maatregelen om het vertrouwelijke karakter en de integriteit van zijn gegevens te beschermen. Web Industry is niet verantwoordelijk voor de openbaarmaking van vertrouwelijke gegevens opgeslagen op haar computersysteem. De klant ziet eveneens toe op de bescherming van zijn gegevens, zijn software en zijn informatica- en telecommunicatie-installaties tegen eventuele virussen die circuleren op het internet, en andere vormen van risico.

9. Web Industry behoudt zich het recht voor de ontvangst van e-mails te laten blokkeren door haar servers, als die e-mails afkomstig zijn van servers die niet beschermd zijn tegen "open relay", dit wil zeggen servers die e-mails doorsturen die niet voor hen bestemd zijn en daardoor de verzending van een grote hoeveelheid ongevraagde mails mogelijk maken.

Article VIII. Overmacht

Noch de klant, noch Web Industry zijn verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door de niet-nakoming of de vertraging bij de nakoming van de verplichtingen die voortvloeien uit het contract, door een geval van overmacht, als zodanig gewoonlijk erkend door de rechtspraak. Worden niet beschouwd als gevallen van overmacht: het financieel onvermogen van de klant om zijn licentie te betalen, gevallen van storing van de hardware of software van de klant of de telecommunicatiemiddelen van de klant.

Artikel IX. Opschorting en opzegging

1. Met uitzondering van de hypotheses die worden behandeld in artikel IV, als de klant zijn verplichtingen, waaronder zijn financiële verplichtingen ten opzichte van Web Industry niet of slechts gedeeltelijk nakomt, kan Web Industry de klant per e-mail of per post verzoeken zijn verplichtingen na te komen, dit onverminderd de betalingsverplichtingen bepaald in artikel II. Als de klant binnen tien (10) werkdagen vanaf de datum van de verzending van de e-mail en/of de brief niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, heeft Web Industry het recht de toegang tot het netwerk tijdelijk te beperken of te blokkeren, en dit met onmiddellijke ingang en zonder dat dit de klant recht geeft op enige schadeloosstelling. De beperking of de blokkering wordt opgeheven wanneer Web Industry vaststelt dat de klant zijn verplichtingen heeft vervuld en formeel toezegt deze in de toekomst te zullen vervullen.

2. Web Industry kan ook de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, als in de maand van ingebrekestelling zoals beschreven in de voorgaande paragraaf, de klant nog steeds zijn verplichtingen jegens Web Industry niet heeft vervuld of niet formeel heeft toegezegd deze in de toekomst te zullen vervullen. De beëindiging van de overeenkomst geeft de klant geen enkel recht op vergoeding of schadeloosstelling.

3. Als de klant ernstig tekortschiet in het nakomen van zijn verplichtingen, met name bij een duidelijke overtreding van de wet of een schending van de rechten van derden, en als de klant de gedragscode (artikel IV) niet respecteert, kan Web Industry de toegang van de klant tot het netwerk en de toegang van derden tot de betreffende inhoud met onmiddellijke ingang blokkeren. De klant wordt per e-mail en/of post op de hoogte gesteld van deze blokkering en in gebreke gesteld wat betreft het nakomen van zijn verplichtingen. Als binnen een termijn van vijf (5) werkdagen vanaf de datum van de verzending van de ingebrekestelling, de klant zijn verplichtingen niet heeft vervuld en niet formeel heeft toegezegd deze in de toekomst te zullen vervullen, heeft Web Industry het recht de overeenkomst te beëindigen. De beëindiging van de overeenkomst geeft de klant geen enkel recht op vergoeding of schadeloosstelling.

4. Indien Web Industry een klacht ontvangt van een derde waarin wordt beweerd dat de inhoud van de website en/of (mobiele) toepassing van de klant, zijn bijdrage tot een discussieforum of het gebruik dat de klant maakt van de diensten van Web Industry, inbreuk maakt op een van de rechten van de derde, stuurt Web Industry de klant een ingebrekestelling per e-mail of per brief. Bij gebreke aan reactie door de klant binnen de vijf (5) dagen, kan Web Industry, naar eigen keuze, de inhoud van de website, of (mobiele) toepassing, of het discussieforum, die door de derde geacht wordt inbreuk te maken op zijn rechten, verwijderen of de toegang van de klant tot haar diensten opschorten zonder dat dit de klant recht geeft op schadeloosstelling. Indien de klant reageert op de klacht binnen de vijf (5) dagen, heeft Web Industry het recht aan de derde de documenten die de klant ter rechtvaardiging heeft opgestuurd mee te delen. Als de derde meent dat de documenten niet bevredigend zijn, heeft Web Industry het recht de inhoud die door de derde geacht wordt inbreuk te maken op zijn rechten, uit het discussieforum of uit de (mobiele) toepassing of van de website te verwijderen, of de toegang van de klant tot haar diensten op te schorten, zonder dat dit de klant recht geeft op schadeloosstelling. Deze bepaling is van toepassing onafhankelijk van de inhoud waarop de klacht zich richt, met inbegrip van met name hyperlinks.

5. In geval van recidive heeft Web Industry het recht om de toegang tot de diensten van Web Industry met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling op te schorten, zonder dat dit de klant recht geeft op schadeloosstelling. Daarnaast heeft Web Industry het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling te beëindigen, zonder dat dit de klant recht geeft op schadeloosstellingen.

6. De klant tegen wie de maatregelen genoemd in de artikelen IX.2, IX.3, IX.4 of IX.5 zijn genomen, wordt daarvan binnen een redelijke termijn op de hoogte gesteld. Web Industry bepaalt de voorwaarden waaronder de klant opnieuw toegang kan krijgen tot de diensten van Web Industry.

7. Web Industry kan zonder voorafgaande kennisgeving haar hosting diensten of de toegang tot discussieforums geheel of gedeeltelijk opschorten in geval van overmacht, bij gebeurtenissen waarover Web Industry geen controle heeft, bij onderhoudswerkzaamheden en in geval van storingen. De onderbreking zal in geen geval leiden tot een recht op schadevergoeding. Web Industry zal trachten de klanten binnen een redelijke termijn te informeren over onderbrekingen, op elke wijze die Web Industry gepast acht, en zal eveneens trachten om de tijdsduur van de onderbrekingen tot een minimum te beperken.

8. Web Industry behoudt zich het recht voor alle geschikte maatregelen tegen haar klanten te nemen, tot en met de opschorting van de toegang van klant tot haar diensten of van de toegang die derden hebben tot de informatie die de klant verspreidt, indien de integriteit van haar diensten en de goede werking van haar netwerk in gevaar gebracht worden. Web Industry zal de klant hiervan met alle gepaste middelen op de hoogte brengen.

Artikel X. Hardware / Software

1. Onverminderd hetgeen is vermeld in de artikelen 1641 tot en met 1648 van het Burgerlijk Wetboek en de wet van 25 februari 1991 met betrekking tot de verantwoordelijkheid voor defecte producten, gaat de garantie die Web Industry verleent niet verder dan de garantie van de producent.

2. In alle omstandigheden gaat het eigendom voor de verkochte hardware of de licentie voor gebruik van software pas over op de klant na volledige betaling van de overeengekomen prijs.

3. Als facturen niet op de vervaldag worden betaald, heeft Web Industry het recht de overeenkomst onmiddellijk, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, als ontbonden te beschouwen. Op dat moment is Web Industry gemachtigd om de verkochte goederen terug te halen bij de klant, zonder dat dit afbreuk doet aan het recht van Web Industry op vergoeding van de geleden schade.

4. In de mate waarin de software door Web Industry ter beschikking wordt gesteld aan de klant in het kader van de levering van haar diensten, geeft Web Industry de klant een licentie tot gebruik die alle handelingen omvat die noodzakelijk zijn voor de goede uitvoering van het contract. De klant verbindt zich ertoe de software na afloop van het betreffende contract te vernietigen.

Artikel XI. Fair use Policy (FUP)

Web Industry hanteert voor haar aangeleverde producten een fair use policy:

1. Het is klanten die gebruik maken van hosting en mailboxen toegestaan onbeperkt gebruik te maken van de door Web Industry aan klanten ter beschikking gestelde faciliteiten in termen van opslagruimte en bandbreedte, voor zover de klant niet significant meer opslagruimte en bandbreedte verbruikt dan een gemiddelde andere gebruiker van dezelfde hosting of mailbox dienst. De meetgegevens van Web Industry zijn daarvoor bepalend.

2. Het is klanten niet toegestaan IRC, bots of clients op de hosting of servers te plaatsen.

3. Ten minste 90% van de website van de klanten die gebruik maken van hosting (html) dient "gelinkt" te zijn aan files (.gif, .jpeg, etc.). Websites die geen html-documenten en/of een groot aantal niet gelinkte files bevatten, worden geacht te dienen voor data opslag en zullen van Web Industry na notificatie 24 uur de tijd om dit aan te passen.

4. Klanten dienen in geval van hosting bij gebruik van een mail faciliteit uit te gaan van een redelijk en normaal gebruik van de e-mail faciliteit, waarbij e-mail bestanden inclusief bijlagen groter dan 1 Mb niet langer dan 3 maanden zullen worden bewaard op de door Web Industry aan klanten ter beschikking gestelde faciliteiten.

Als, in de opinie van Web Industry, de klant de bepaling van deze Fair Use Policy heeft overschreden, behoudt Web Industry zich uitdrukkelijk het recht voor de aan de klant verstrekte toegang tot- en gebruik van de Producten en Diensten van Web Industry buiten gebruik te stellen conform de algemene voorwaarden.

Artikel XII. Levering

1. De levering van de producten en diensten van Web Industry omvat de uitreiking van software. De levering omvat niet de installatie door Web Industry van de hardware en software bij de klant.

2. De leveringstermijn wordt slechts vermeld ter indicatie. Overschrijding van de leveringstermijn geeft geen recht op schadeloosstelling of beëindiging van de overeenkomst.

Artikel XIII. Duur en einde van het contract

1. Behoudens andersluidende bepalingen in de specifieke voorwaarden die van toepassing zijn, wordt het contract afgesloten voor een looptijd van minimaal zesendertig (36) maanden. Als de overeenkomst drie (3) maanden voor de vervaldag niet schriftelijk wordt opgezegd, door Web Industry of door de klant, wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende periodes gelijk aan de oorspronkelijke looptijd van de overeenkomst. De opzegging dient te gebeuren per aangetekend schrijven.

2. Als door een geval van overmacht de diensten van Web Industry gedurende meer dan een (1) maand worden onderbroken, kan elke partij besluiten een eind te maken aan de overeenkomst met een opzegtermijn van één (1) maand. De opzegging dient te gebeuren per aangetekend schrijven.

3. In het geval dat Web Industry door Belgische of Europese wetten, regelgeving of rechtspraak verplicht wordt de prijzen of de inhoud van het contract aan te passen, of het contract te beëindigen, zal Web Industry de klant hiervan per e-mail op de hoogte stellen. De partijen stemmen ermee in dat in dergelijke gevallen geen schadevergoeding kan worden geëist.

4. In het geval van een fusie, opslorping of overname van Web Industry, wordt het contract met de klant automatisch overgedragen naar de nieuwe entiteit. Web Industry zal de klant hierover op passende wijze informeren.

Artikel XIV. Intellectuele eigendomsrechten

De gegevens die de klant middels door Web Industry onder licentie verkochte producten manueel of via automatische scripts heeft ingevoerd kunnen worden opgeslagen in een databank die onder beheer van Web Industry staat. De klant blijft te allen tijde eigenaar van de door haar ingevoerde of aangeleverde gegevens.

Alle auteursrechten, octrooirechten, handelsnaamrechten, merkrechten, andere intellectuele en industriële eigendomsrechten op, alsmede alle soortgelijke rechten ter bescherming van informatie met betrekking tot door Web Industry onder licentie verkochte producten zijn het exclusieve eigendom van Web Industry. Geen van de in de algemene overeenkomst of voorwaarden opgenomen bepalingen kan zo worden opgevat dat deze leidt tot een volledige of gedeeltelijke overdracht van die rechten aan de klant.
De klant zal zich er van onthouden enig intellectueel eigendomsrecht ter zake op te eisen en tussen te komen in de uitoefening van die rechten door Web Industry.

Indien in gevolge de wet, een gerechtelijke of administratieve beslissing, de uitvoering van deze overeenkomst of op enige andere wijze een intellectueel eigendomsrecht zoals voormeld zou ontstaan in hoofde van de klant met betrekking tot de door Web Industry onder licentie verkochte software of de structuur van de databank van desbetreffende software, draagt de klant ter zake op definitieve en onherroepbare wijze alle vermogensrechten in de ruimst mogelijke mate zoals wettelijk toegestaan over aan Web Industry. De klant verbindt zich er toe alle daden te stellen opdat ieder die heeft meegewerkt aan de productie van de Databank en de realisatie van de software voorafgaandelijk de noodzakelijke schriftelijke overeenkomsten ondertekent zodat deze personen de overdracht voorzien in dit artikel niet kunnen verhinderen.

Artikel XV. Eigendom van hardware

Gehuurde apparatuur blijft te allen tijde eigendom van Web Industry. De klant zal geen veranderingen aanbrengen die de aard of werking wijzigen, dan met schriftelijke toestemming van Web Industry. De klant verwijdert geen merken, herkenningstekens, licenties of serienummers van goederen. De klant gebruikt de goederen in de uitvoering van zijn bedrijf.

Het is niet toegelaten om gehuurde hardware door te verhuren aan derden. Dit kan in uitzonderlijke gevallen toegelaten worden, mits vooraf schriftelijke, ondertekende, toestemming van Web Industry.

De klant is verplicht de apparatuur goed te onderhouden en slechts onder normale omstandigheden te gebruiken, overeenkomstig de technische specificaties en bedieningsvoorschriften.

Artikel XVI. Reparaties aan hardware

Het oplossen van hardware storingen is inbegrepen in de huurprijs, op basis van Best Effort (van maandag t/m vrijdag 08.30 - 17.30 uur m.u.v. de erkende feestdagen).

Eerstelijns support wordt door Web Industry uitgevoerd, tweedelijns support i.s.m. een hardware partner.

Artikel XVII. Verzekering/Schade/Aansprakelijkheid bij schade, verlies en/of vermissing

De klant is zelf verantwoordelijk bij huur van hardware, in de vorm van servers, computers, tablets of andere computerapparatuur, voor een adequate verzekering van de apparatuur.

Schade ten gevolge van diefstal en/of vermissing wordt niet door Web Industry gedekt, alsook schade veroorzaakt door gebruik door de klant zelf is niet verzekerd. Indien het gehuurde door gebruik van de klant en/of haar werknemers en/of tijdelijk ingehuurde werkkrachten zoek of beschadigd raakt, zijn de kosten voor rekening van de klant. Dit geldt voor het zelf ophangen, installeren, verplaatsen, aansluiten, afbouwen en alle andere denkbare handelingen die de klant met het gehuurde onderneemt. Schade veroorzaakt tijdens vervoer door de klant is tevens niet gedekt.

Het wordt de klant aangeraden zelf een adequate verzekering afsluiten en zorg te dragen voor juiste en correcte schadeloosstelling aan Web Industry.

In alle voornoemde gevallen is de klant aansprakelijk en zal Web Industry alle schade en vermissingen verhalen op de klant.

Artikel XVIII. Teruggave van apparatuur

Gehuurde apparatuur dient aan het einde van de overeengekomen termijn op het overeengekomen tijdstip en locatie te worden geretourneerd in dezelfde staat als waarin de gehuurde apparatuur bij aanvang van de huurtermijn werd ontvangen.

Indien bij de installatie en/of retournering van de apparatuur gebreken worden geconstateerd, die niet het gevolg zijn van normaal gebruik of normale slijtage, zullen alle kosten voortvloeiend uit de noodzakelijke herstel- en/of reinigingswerkzaamheden alsmede vervanging, inclusief arbeidsloon en onderdelen, aan de klant apart in rekening worden gebracht.

Indien er bij ontvangst van de apparatuur delen ontbreken, zullen de kosten van vervanging van deze delen aan de klant op basis van vervangingswaarde in rekening worden gebracht.

De klant verplicht zich als goed huisvader over het ingehuurde te waken en er zorg voor te dragen dat alle ingehuurde apparatuur en goederen werkend, compleet van onderdelen goed functionerend terug ingeleverd worden bij Web Industry.

Artikel XIX. Bewijsvoering

1. Web Industry en de klant komen overeen dat microfilms, microfiches, fotokopieën, telexen, faxen, e-mails, of elektronische registraties vastgesteld door Web Industry als schriftelijk bewijs kunnen dienen en gelden als originele stukken.

2. Web Industry is niet gehouden door de afspraken die de klant heeft gemaakt op of via het internet met dienstverleners die andere methoden van bewijsvoering hanteren.

Artikel XX. Betwisting

1. Behoudens andersluidende specifieke voorwaarden die van toepassing zijn, moet elke klacht betreffende de facturen of de diensten en goederen van Web Industry schriftelijk worden gemeld binnen de acht dagen van het feit dat aanleiding gaf tot de klacht. Na afloop van deze termijn wordt de klacht als onontvankelijk beschouwd.

2. Op dit contract is het Belgische recht van toepassing en zijn uitsluitend de rechtbanken van het Gentse gerechtelijk arrondissement bevoegd kennis te nemen van gebeurlijke geschillen.

3. Elke betwisting met betrekking tot dit contract die niet in der minne kan worden geregeld, zal uitsluitend worden beslecht door de Belgische rechtbanken.

Artikel XXI. Algemene bepalingen

1. Deze algemene voorwaarden kunnen worden gewijzigd. Web Industry zal de klanten over deze wijzigingen informeren door een bericht op de homepage (http://www.webindustry.be) of per e-mail.

2. Web Industry heeft in alle omstandigheden en zonder voorafgaande berichtgeving het recht om de kenmerken van de diensten aangeboden aan de klant te wijzigen. Web Industry behoudt zich bovendien het recht voor de toegangsnummers van de toegangspunten op het netwerk van Web Industry evenals de login-procedure te wijzigen. Web Industry is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten voor de klant die voortvloeien uit een wijziging van de toegangsnummers tot het netwerk, of de wijziging van de login-procedure. Als de klant deze wijzigingen niet aanvaardt, kan hij de overeenkomst per aangetekende brief opzeggen. Een dergelijke opzegging zal ingaan één (1) maand na ontvangst ervan door Web Industry. De klant heeft geen recht op terugbetaling van bedragen die hij eventueel al heeft betaald aan Web Industry.

3. Een bepaling van de algemene voorwaarden die nietig of niet van toepassing is, doet geen afbreuk aan de geldigheid van de andere bepalingen. Elke nietige clausule zal vervangen worden door een ander gepaste clausule.

4. Enkel de Nederlandse versie van de algemene voorwaarden zijn authentiek en rechtsgeldig.

Als er een tegenstrijdigheid is tussen deze algemene voorwaarden en de specifieke voorwaarden met betrekking tot de diensten van Web Industry, zullen de bepalingen van de specifieke voorwaarden voorrang hebben.

Allerlei

Ieder geschil met betrekking tot de Web Industry site valt onder de toepassing van de Belgische wetgeving. In geval van geschil zijn enkel de Gentse rechtbanken bevoegd.